vrijdag 28 oktober 2016

Appel/walnoot cake zonder boter

Van middag ga ik naar een vriendin om de voor mijn nieuwe baan nodige gebaren taal te oefenen en ik wilde wat lekkers meenemen.

Geen echte boter in huis dus op zoek naar een alternatief.

Dit is het geworden.:

Maak van 1 grote appel kleine stukjes en kook deze zacht met 25 gram suiker en 1 flinke eetlepel water.  Prak er een puree van. Laat afkoelen.

Pel en hak walnootjes.

Mix 3 eieren schuimig en mix er dan in beetjes 150 gram suiker door.
Dan 130 gram zelfrijzend bakmeel of bloem met bakpoeder.

Als laatste het appelmengsel erdoor.
Ik vond het nog wat dik dus ik heb er ook nog een lepel appelmoes uit pot bij gedaan.

In de ingevette vorm en als laatste de walnoten erover verdelen.

In de oven op 180 graden.  Bij mij was het ns 35 minuten gaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten