zondag 17 juli 2016

Chocolade walnoot fudge

Ik had een blikje gecondenseerde melk dat deze week aan de datum zou komen. Dus maar eens bedacht wat ik ging maken.

Fudge leek me wel een goed idee.

Wat had ik nodig:

1 blikje gecondenseerde melk
200 gram pure chocolade in stukjes
100 gram walnoten in stukjes (of andere ongezouten noten)
2 eetlepels boter.

De melk met de boter en de chocolade verwarmen tot de chocolade en de boter gesmolten zijn.
De walnoten er door roeren.

In een met bakpapier beklede rechthoekige vorm gieten en in de vriezer voor een paar uur of de koelkast voor een hele nacht.

Als het hard is in blokjes snijden.  Wel snel snijden want het wordt onder je handen weer zacht.
Dan in een bak in de koelkast bewaren.

Ook leuk als cadeautje voor een zoete kauw.

Volgende keer vervang ik een deel van de chocolade door melk of wit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten