zondag 16 maart 2014

52 weken uitdaging week 2 Tiroler Koolsalade

In de tijd dat we nog budget hadden om op wintersport te gaan was Oostenrijk ons favoriete vakantieland voor de winter, daarom in week 2 Oostenrijk centraal.

Ik begin maar met een salade, wilde eigenlijk taart doen, maar omdat ik me niet echt geweldig voel, maar een gerecht wat snel klaar is en gelijk voor de avondmaaltijd bestemd is.

Tiroler Koolsalade, ooit gegeten in het hotel waar we onze huwelijksreis vierden en net zo lang geëxperimenteerd tot ik een net zo lekkere salade had gemaakt, die de kinderen hier ook lusten.

Ingrediënten:

( voor 4 personen)
Halve witte kool in zeer fijne reepjes
4 eetlepels appelazijn
zout en peper
gemalen karwijzaad  
75 gram gerookt spek in kleine blokjes
 3 eetlepels olie

Bereiden:

Bak het spek uit in de pan, blus af met de azijn en olie en voeg zout, peper en karwijzaad naar smaak toe.meng alles met je handen door de kool en blijf lang mengen zodat de kool zachter wordt en de smaken er goed intrekken.

Variatietip:Ik doe er ook weleens reepjes paprika en ui doorheen en/of croutons.


Smaakt goed bij de BBQ, maar ook als bijgerecht bij gebakken aardappels en rösti.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten